Monday, April 21, 2008

Cocoșul decapitat




Nu va speriați... E doar titlul unui film excelent, realizat de Radu Gabrea, un român... Cu siguranță nu ați auzit de el... iar în cazul excepțional în care ați auzit, presupun că l-ați catalogat ca film românesc la care nu merită mers...


Dacă totuși, faceți parte dintre excepții, vă felicit... Voiam să văd filmul sâmbăta care a trecut, la cinema, la ora 17, în prezența regizorului și a unora dintre actori (Dorel Vișan printre ei...), dar se pare că "Viața bate filmul..."


Regizorul filmului vieții mele a decis ca să mai filmeze o scenă, undeva pe un platou, în deplasare... Actorii erau aceiași de acum aproape 10 ani, dar, de fapt, cu totul alții... La unii dintre noi conservarea a fost mai bună, la alții dimpotrivă... Eu - dimpotrivă...


Coincidența a făcut ca filmul Cocoșul decapitat, pe care l-am vizionat azi să fie filmat în mod cât se poate de real în aceleași locații unde am turnat prima parte a filmului meu... O altă coincidență o regăsesc în finalul filmelor, terminate oarecum brusc, cu un deznodământ dacă nu incert, cu siguranță confuz...


Coincidențele, în general, au o bază comună neștiută de noi... De aici vine și comunicarea non-verbală care ne surprinde de multe ori nepregătiți... Coincidență poți numi un horoscop execrabil de adevărat pe care îl auzi în exact clipa următoare împlinirii lui... chiar dacă tu te încăpățânezi ca să nu crezi în el sau în stele...


Coincidența, din nou, a făcut ca într-un alt film, în care rol principal îl au unii prieteni de ai mei, să cadă aceleași stele, ca un deja-vu, exact la momentul inoportun...


Voi căuta în continuare capul cocoșului... cine știe unde îl voi găsi...

No comments: