Tuesday, August 26, 2008

Concert...

Azi după amiază am reuşit să aţipesc jumătate de oră înainte de a merge la concertul susţinut de un cor profesionist din Coreea de Sud. Cu mintea şi simţurile pe jumătate odihnite şi tot pe atât de mult obosite, după ce am ronţăit jumătate de pachet de Orbit nu-ştiu-de-care în timp ce conduceam pe uliţa metropolitană, am ajuns în centru, la fosta Filarmonică… Era ceva lume pe afară, mai multă decât mă aşteptam… La intrarea în sală am primit programul serii, foarte elegant prezentat şi am cumpărat, preventiv – vorba mea- două din cele trei CD-uri ce erau expuse la vânzare.

După ce am intrat în sală şi m-am aşezat pe ultimul rând de scaune, am aşteptat cuminte începerea concertului. Trebuia să înceapă la ora 19.00 dar a început pe la 19.20. Trec peste detaliile prezentărilor direct la intrarea pe scenă a corului : cam douăzeci de femei şi tot cam atâţia bărbaţi îmbrăcaţi într-un superb port tradiţional coreean, urmaţi de un dirijor exemplar.

Odată cu primele acorduri ale unei melodii corale coreene mi s-a ridicat părul pe mine şi am simţit că mi se umezesc ochii… Atâta sensibilitate, acurateţe, naturaleţe în cântare nu mi-a fost dat să mai aud vreodată… Mi-am reproşat că nu am mai dus pe nimeni cu mine… Merita!

Pentru cei care cunosc piesa, programul lor a avut şi piesa în limba română intitulată Sârba în căruţă, a lui Gheorghe Danga. Personal am cântat piesa asta de sute de ori (nu exagerez…) şi de multe ori chiar bine de tot. Dar vreau sa spun că azi am auzit cea mai frumoasă interpretare a ei, culmea, de la un cor coreean! Felicitări organizatorilor! La pauză am cumpărat şi cel de-al treilea CD al lor. Taman îl ascult…

No comments: